niedziela, 6 listopada 2011

Ewolucja Sekcji - nowe możliwości

Po powrocie ze szkolenia w CSPiM większość nas pilotów Sekcji została członkami Aeroklubu Krakowskiego.Wyjątkami byli tylko Andrzej Abłamowicz i Tadek Weidel, którzy latanie samolotowe kontynuowali w Aeroklubie Podkarpackim w Krośnie. Zmienił się przez to w Krakowie skład członków sekcji samolotowej, która wyraźnie młodniejąc uzyskała pewien wpływ na postanowienia zarządu Aeroklubu.

Rok 1948 zastał nas, pracowników etatowych Sekcji i Ośrodka zajętych pracami związanymi z przejęciem pałacu Radzwiłłów na potrzeby szkoleniowe. Najwięcej pracy ma młodszy z braci Felusiów, który zajmuje się adaptacją pomieszczeń pałacowych na potrzeby mieszkalno warsztatowe. Julek Bojanowski  przyjął do pracy intendenta Józefa Golińskiego, który ma go odciążyć w pracy administracyjno- gospodarczej. Potrzebny jest też personel do kuchni, która będzie żywila przyszłych kursantów. Ja z Waldkiem Pabianem przeglądamy nasz sprzęt startowy czyli wyciągarkę i ściągarkę oraz naszego poczciwego SP-AFD. Wkrótce, bo już w pierwszych dniach kwietnia okaże się, że będzie on jedynym Po-2 na Balicach. Aeroklub oddał bowiem swoje dwa dotychczas latające „Pociaki”. Były zbyt stare i nieekonomiczne. Dostał w zamian dwa samoloty Piper-Cub, zakupione przez nasze  władze lotnicze z demobilu amerykańskiego (podobno po 600 dolarów sztuka). Mają one oznaczenia SP-AGI i SP-AKH.

Cieszymy się, wszyscy wyszkoleni na Po-2, że będziemy mieli okazję polatać na nowszym, ciekawszym sprzęcie. Pomagamy społecznie w pracy mechanikowi klubowemu Józefowi Wołosewiczowi, co jest mile widziane przez władze Aeroklubu, a nam samym daje możliwości poznania od strony technicznej tego płatowca i jego silnika Continental. Tak to się już normalnie dzieje, że u większości pilotów szybowcowych, którzy ukończyli pilotaż samolotowy zainteresowanie lataniem szybowcowym maleje.

Widok  od frontu pałacu Radziwiłłów otoczonego przypałacowym parkiem.  


Gmach główny pałacu połączony przełączką z bocznym budynkiem. W przełączce mieścił się warsztat szybowcowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz