Lot szkolny na Kranichu przed samodzielnym na Grunau-Baby. Zdjęcia nadwornego fotografa Sekcji, Leszka Grubskiego. |
Zmobilizowaliśmy ekipę wyjazdową. Na „Dżemsa” Rysiek Włosiński zabrał podstawki pod płaty, linki konopne do mocowania, drabinki oraz beczkę na paliwo. Pojechali z nim chętni do pomocy szybownicy wśród nich Tadek Weidel i Zbyszek Furmanczyk, którzy mają pomagać w demontażu Po-2. Waldek Pabian zabrał narzędzia oraz wózek transportowy do przewiezienia szybowca. Pojechali wprost do Zakliczyna. Ja pojechałem Hanzą na ulicę Basztową, do biura KCSP, skąd zabrałem rzeczoznawcę KCSP Kazimierza Chałupnika. Przyjechałem z nim na miejsce wypadku. Spora łąka porosła, trawą w połowie jej długości stał nasz samolot. Właściwie na oko nie widać aby był uszkodzony. Lewe płaty są trochę niżej w porównaniu z prawą stroną i dopiero bliskie oględziny pokazują odkształcenie podłużnicy kadłuba w miejscu mocowania okucia lewej goleni podwozia.
Pilot lądując już na wybiegu trafił lewym kołem w dosyć duży kamień ukryty w tym miejscu w wysokiej trawie. Uderzenie spowodowało zerwanie sznurów amortyzatora goleni i pomimo linkowego bezpiecznika siła uderzenia przeniosła się na mocowanie okucia i uszkodziła podłużnicę kadłuba. Pan Kazimierz zrobił tylko zdjęcia do dokumentacji wypadku i nastąpił szybki demontaż samolotu. W godzinach popołudniowych płat y i statecznik ze sterem wysokości mieliśmy już zładowane na Dżemsa. Spuściliśmy jeszcze paliwo ze zbiornika samolotu i zdemontowali śmigło. Zdemontowany szybowiec na wózku transportowym był już podczepiony do samochodu. Na skrzyni ładunkowej Hanzy umocowaliśmy za płozę ogon Po-2 tak aby była możliwość wykonywania skrętów w czasie jazdy przez holowany kadłub samolotu.
Z Zakliczyna wyruszyliśmy celowo późnym wieczorem. Przodem jechał Rysiek niejako pilotując Hanzę, która holowała kadłub. Była godzina 4-ta nad ranem kiedy cała kawalkada znalazła się pod warsztatem Sekcji na Straszewskiego. W krótkim czasie kadłub znalazł się w warsztacie a cała reszta kolumny odjechała do Balic. Jakie były konsekwencje tego wydarzenia, bo nie był to w myśl przepisów prawa lotniczego, wypadek.
Niektórzy koledzy klubowi Michała Korskiego, chcąc się na nim odegrać za jego sympatię okazywaną szybownikom Sekcji, chcieli nałożyć na niego sankcje w postaci czasowego zawieszenie w lotach klubowych. Oczywiście ta sprawa upadła, po orzeczeniu rzeczoznawcy KCSP, że winny wydarzeniu jest szybownik do którego obowiązków należało dokładne sprawdzenie terenu lądowiska, ewentualne usunięcie przeszkód terenowych, albo ich oznaczenie w sposób widoczny dla lądującego pilota.
Naprawa podłużnicy kadłuba wykonana przez pana Stanisław trwała tylko 3 dni. Wraz z Waldkiem zamontowaliśmy okucie podwozia i całą goleń, wymieniając przy okazji amortyzatory podwozia. Po tygodniu nasz SP-AFD odebrany przez rzeczoznawcę KCSP był gotowy do dalszego latania.
Harrah's Resort Casino New Orleans - MapYRO
OdpowiedzUsuńHarrah's Resort Casino is 파주 출장마사지 a 4-star property 통영 출장샵 located in 전라북도 출장안마 New Orleans 당진 출장샵 located in New Orleans at 62815 S. Louisiana Avenue, 성남 출장마사지 New Orleans, LA 70130. Rating: 7.6/10 · 1,994 votes · Price range: $$